Gayrimenkul Hukuku

Toplumun en temelini oluşturan yağının içerisinde adalet yer aşmaktadır. Adaletin sağlanması ve bu koşullara erişim ancak hukuk sayesinde oluşmaktadır. Adalet ve hukuk arasındaki temel ilişkinin prensibi de toplumsal düzeni saplamak ve kişilerin bir durumdan kaynaklı oluşabilecek zararlarını tazmin etmek üzerine dayalıdır. Gayrimenkul Hukuku hizmet konularına ilişkin her türlü destek ve hak talebi işlemlerinde Alıcı Hukuk Bürosu olarak siz değerli müvekkillerimizin yanında yer almaktayız. Kişilerin doğacak her tülü hak ve özgülüklerinin kısıtlanmaması adına Gayrimenkul Hukuku konusunda da danışmanlık hizmeti ve dava yürütme sürecinin bir parçası olmaktayız. Bu konuda yaşanmış herhangi bir hukuki çalışmanız bulunuyor ise, en kısa sürede Alıcı Hukuk Bürosu ile iletişime geçerek randevu almanızı talep ederiz.

Gayrimenkul Hukuku Nedir?

Gayrimenkul hukuki kişilerin ya da kurumların karşılıklı olarak yaşayan; ev, daire, apartman, arsa ya da arazi gibi taşınamaz mallardan dolayı yaşanılan haklarını mevzuatlar dahilinde kapsayan bir hukuk dalıdır. Taşınamaz mallara ait dava süreci ve bu süreçte yer alan Alıcı Hukuk Bürosu hizmet alanları aşağıda belirtilmiştir.

Alıcı Hukuk Bürosu Hizmet Alanı

1. Tapu Davaları: Tapu tescili ya da tapu iptali gibi alt başlık konuları ile incelenen ve oldukça geniş bir konuya hükmeden ana bir konudur.
  2. Kira davaları: Taşınmaz malların kira bedellerine ilişkin ya da tahliye sebeplerine ilişkin oluşturulan davalardır.
  3. İstihkak davaları: Taşınmaz malların başka kişiler tarafından haksız yere işgal edilmiş olmasından kaynaklı açılan davaları oluşturmaktadır.
  4. Kamulaştırma davaları: Özel mülklerin ya da özel arazilerin kamunun yararı gözetilerek oluşturulduğu kamulaştırma işlerine ilişkin olarak sonuçlanabilecek davalardır. Ev, arazi ya da binaya ilişkin olarak sıklıkla belediyeler tarafından yapılan kamulaştırma işlemlerinde kişinin kendi haklarını koruyan ya da anlaşmazlıklardan dolayı ortaya çıkan davaları kapsayan bir konudur.
  5. İzale-i şuyu davaları: En az iki ya da daha fazla ortaklı olan taşınmaz mallara ilişkin açılan davaları kapsamaktadır.

Yukarıda yer alan gayrimenkul ile alakalı olarak ortaya çıkan dava süreçlerinde ya da gayrimenkul hukuku mevzuatına ilişkin her türlü konuda Alıcı Hukuk bürosu çalışma alanını oluşturmaktadır. Bu nedenle konu ne olursa olsun gayrimenkul hukukuna dayandırılmış olan her işlemde uzman ve güvenilir avukatlarınız yardımı ile kolaylıkla dava sürecini yürütebilirsiniz. Sürecin sizi psikolojik ya da maddi açıdan yıpratmasına izin vermeden gayrimenkul hukukuna dayalı bir sistem neticesinde sizlere en ideal hukuki işlem süreci verilmektedir.

Ekim 2021
« Mar